Onderwaterpret en duivensoep

17 mei 2023 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bon dia dushi!

Dank jullie wel voor alle leuke reacties! Wij hopen dat jullie ook een beetje mee kunnen genieten van onze vakantie.

Lekker geslapen, maar toch vroeg wakker door de wekker van de buren die minstens een uur lang af ging “pling pling plong plong vogels tsjilpen”. Vandaag 30 graden met meer zon dan gister, in de ochtend wat meer bewolking gehad.

IMG_392385935ebc-897a-4e5c-b827-54053f793d1fEen beetje optijd naar het ontbijt gegaan, want we hadden toch wel trek gekregen.

5ECA86CE-569F-4174-84B3-E6B320F74D7E
Van hieruit gelijk het strand op gelopen en handdoeken gehaald. We hadden nog een onderwatercamera van tevoren thuis gekocht, met een ouderwets filmrolletje (wat schaars is in Nederland). Dus het rolletje moest wel volgeschoten worden. Nou daar ging ik dan, bewapend met camera en snorkelmasker het water in.
Zelfs ma heeft met het masker op naar de visjes op laag water kunnen kijken. Stoer van jou mam! Een lekkere smoothie/cocktail hadden we zeker verdiend. Ma las fijn een boekje onder de parasol.

a50b253c-ad35-4dd9-9053-f419b3bc94fa250e851e-cc3b-4a9f-9fa0-432ceab205516ff8b9c7-2979-4e9d-b29c-cdd624de7843IMG_3926IMG_3925

Na een tijdje in het water foto’s gemaakt te hebben, wezen zonnen en andere toeristen gesproken te hebben, zijn we gaan lunchen.

096fa1a9-7b7b-4f7f-be85-5648320e24c6

Dat vonden de grote groep duiven ook wel een puik plan. Je kon je eten niet laten staan, want dan zaten ze er zo bovenop. Heel brutaal! Zelfs je drinken was onbeheerd niet veilig. Terwijl je er toch prima duivensoep van zou kunnen maken…

Het fotorolletje was nog niet vol en het werd eb, dus kon ik meer richting de diepte.  Schildpadden gespot!! Ook een grote roofvis van meer dan een halve meter en wat kleinere rifvissen in verschillende kleuren Nu maar hopen dat we morgen ergens foto’s kunnen laten ontwikkelen, anders thuis. En dat ze een beetje gelukt zijn natuurlijk! Want onder water, met een beslagen duikbril en door het kijkvenster van het cameraatje kijken is een beetje op gevoel. En het doordraaien voor de volgende foto duurt toch iets langer en dan is ineens je vis pleiten.

Rond half 5 vonden we het wel genoeg en voelde je de laagstaande zon ook best hard branden. Even opgefrist in de hotelkamer en gerelaxed tot een uur of 7, want we zijn toch wel bruin/rood. Maar we klagen niet! Toen werd het tijd voor het dinerbuffet.

85D3B713-BB5A-4C4B-AA4D-15E07BE1F9E9

Het leek een soort Italiaanse avond, met veel pasta, antipasti en pizza. Maar ook waren er spareribs om je vingers bij af te likken. Ook het toetjesbuffet is weer veranderd en je weet gewoon niet meer wat je moet kiezen. Heerlijk!

IMG_3929aa9482b4-cbc5-4258-be7d-d7e5b0393fa1

Afsluitend een kopje koffie gedaan en een spelletje skip-bo op de hotelkamer.
Vanavond vroeger naar bed dan voorheen.

We hebben het gevoel alsof we hier al een week zijn en willen hier nog wel een paar weken aan vastplakken.

Morgen wordt weer een geweldige dag!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jan Peters:
    18 mei 2023
    Op Westpunt aan het vissershaventje kan je zwemmen met de schildpadden. Daarna naar Jaanchie...🐢🦎😋