Grote carnavalsparade 2024

12 februari 2024 - Willemstad, Nederlandse Antillen

Bon dia!

gister een drukke dag gehad dus geen puf meer gehad om het blog bij te houden. Maar niet getreurd, want er is genoeg moois te zien!

Redelijk vroeg op zodat Margot met onze lieve vriendin Suh mee kon, de make up in.

IMG_7346

22C172BA-CC4A-43A1-9341-EDD520AEB9D4

Als je denkt dat het niet mooier kan dan kan er nog wel een potje glitter bij.

Hierna terug naar het hotel gegaan voor een goed en stevig ontbijt.

Suh haalde ons op om naar haar ouders (Evita&Chief) te gaan. Greet werd door hun op sleeptouw genomen om langs de kant van de weg te genieten van de parade. Ook lag er een mooi shirt klaar voor Greet, zodat ze ook bij de groep hoorde.

Margot ging met Suh mee om zich om te kleden, want het kostuum was weliswaar opgemeten in Nederland, maar hier gemaakt. Gelukkig paste alles en het zag er prachtig uit!

bb37a292-03c4-4e3f-ba9d-121ce51f336e

00f9f5d9-94a7-49a9-b32e-47a3430d0066

Greet, Evita, Chief en de kids van Suh waren inmiddels allang gesetteld op een stoel langs de route, met voldoende eten en drinken bij de hand.

De parade was begonnen, dus met de bus naar de start. De groep van Visé Versá (1000 man) stonden te wachten om aan te sluiten. Dit is 1 van de 3 grote groepen. Er waren 19 groepen met elk hun eigen kostuum en thema, allemaal met de hand gemaakt.

882da5ec-bd76-49aa-ae60-7a542b2f14a7

739ca81f-9d77-4e68-b647-902ce2efc0cc

Als je denkt dat t voorspoedig loopt, moet je nog eens nadenken.
De spanning steeg en ook de warmte. De groep voor ons had hun papieren niet op orde en stonden er vóór de start op de weg over de bakkeleien. Hierdoor moesten we echt heel lang wachten en normaliter laten ze de andere groepen dan voor gaan.
Toen we zagen dat er geen beweging in zat, zijn we gaan lopen naar Greet en co. Je hebt veel bekijks als je zo samen als enige loopt en er werden flink wat foto’s gemaakt met ons.

d6103d20-770e-4ead-9b43-1a1f83155abcIMG_7354930079ee-bd8a-42f0-9b69-08a0efec14e7Na ongeveer een kilometer lopen, zagen we ze zitten.

d981b06d-cc7f-4c17-a080-028d88bd84b5

Greet had al een hoop voorbij zien komen en was daarom vandaag uitgerust met de nieuwe GoPro camera.

GPTempDownloadGPTempDownload

We hebben uren gewacht en uiteindelijk stapten we bij onze eigen groep in. Het was verder goed georganiseerd vanuit onze groep qua faciliteiten. Een wagen met toiletten, overal kon je drinken halen (met of zonder alcohol), een wagen met een lounge voor als je moe was, een wagen met live band en een DJ. De parade was nog een flink eind en we waren uiteindelijk om 22:30 bij het eindpunt aangekomen. Dat was redelijk dichtbij het hotel en de bussen duurden mega lang als je voetjes moe zijn. Dus Margot is naar het hotel gelopen en Suh met de bus terug naar haar auto. Greet was al netjes afgezet bij het hotel, zodat zij kon rusten en eten.
Margootje kwam in vol ornaat rond 23:00 uur aan bij de bar, eerst een koud biertje en Suh appen dat je veilig bent.

Na nog wat foto’s met de hotelgasten, gauw het kostuum uitgetrokken, alle make up en glitters er afgepoetst en een lekkere duik in het zwembad genomen.

Het was een hele goede nachtrust en vandaag doen we het even rustig aan.

Kijk ook even bij het kopje “foto’s”, want daar is nog meer moois te zien.

swingende groetjes!

1. Laurens:
    12 februari 2024
    Wat een mooie kostuums en veel glitter ,net Rio.Ik denk wel dat jullie genoten hebben.Vandaag een beetje kalm aan doen en nagenieten.Veel plezier
  2. Hans:
    12 februari 2024
    Dankjewel voor de optocht, wat een leuke foto’s en wat een lange dag. Jullie zien er prachtig uit. Ik had dit nog nooit gezien maar vind het heel Zuid-Amerikaans. Prachtige show. Nogmaals dank.
  3. Petra Pieterse:
    12 februari 2024
    Wat een prachtige kostuums en optocht.
    Margot je ziet er heel mooi uit in je kostuum! Greet jouw hoofdtooi is ook prachtig!
    Veel plezier nog en fijn genieten 😊
  4. Ties:
    12 februari 2024
    Wat een mooie kostuums snap dat jullie genoten hebben.
  5. Yvon:
    14 februari 2024
    Hallo lieve feestgangers!
    We hebben hier ook een carnavalsoptocht gehad maar is totaal niet te vergelijken met wat jullie meemaken! Jullie zagen er prachtig uit! Heel veel plezier nog!

Jouw reactie